شب چهارم محرم_طفلان زینب س و حر

خرید بک لینک

روز شمار محرم

شب چهارم محرم⚜

طفلان زینب سلام الله علیهاوﺣﺮ ﺑﻦ ﺰﺪ ﺭﺎﺣ

شب و روز چهارم دهه اول محرم را برای دو طفل جوان اما بلند پرواز حضرت س عزاداری می کنند. استدلال این دو آقازاده آن بود که مادر ما از همه به ابی عبدالله ع نزدیکتر است و ما می بایست اولین قربانیان کربلا باشیم اما اینگونه نشد. ظهر عاشورا اول نوبت علی اکبر بود و بعد دیگران تا قاسم ابن حسن و دیگر طاقت این نوجوانان طاق شد و از مادر جهت دریافت اجازه از امام تقاضا کردند. بالاخره حضرت زینب س برای گرفتن اذن میدان فرزندانش به سوی برادر خویش رفت. به هر تقدیر امام اذن میدان محمد و عون دو نوجوان حضرت زینب س را صادر فرمودند.

از بس این نوجوانان کوچک بودند، زره ها برایشان بزرگ بود و نقل شده که نوک غلاف شمشیرهایشان به زمین کشیده می شد.... نوجوانان وارد میدان شدند.... رجز خواندن را با معرفی به عنوان پسران زینب دختر علی ابن ابیطالب ع شروع و با اسم مبارک دایی تکمیل کردند: "امیری حسین و نعم الامیر" حسین برای من است و چه خوب فرماندهی است....

و به سوی لشکر سفاکان حمله ور شدند. یزیدیان حلقه ای زدند و دو آقا زاده جوان را در میان خود محبوس کردند و به شکل ناجوانمردانه ای به شهادت رساندند تا نشانه ای دیگر باشد از آنکه زینب س همه هستی خود را در راه برادر داد. پس از شهادت عون ومحمد حضرت زینب س بر خلاف کاری که در مورد دیگر شهدا و خصوصا علی اکبر انجام دادند(خود را به بالین شهید رساندند و مددکار امام حسین ع شدند) به هیچ وجه به میدان نرفتند و حتی از خیمه خارج نشدند تا باعث شرمندگی امام نشوند.

باشد که صبر و فداکاری زینبی نصیبمان شود. .

ﺣﺮ ﺑﻦ ﺰﺪ ﺭﺎﺣ

ﺷﻬﺪ ﻭﺍﻻﻗﺪﺭ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ، ﺣﺮ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻫﺎ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻋﺮﺍﻕ ﻭ ﺍﺯ ﺭﻭﺳﺎ ﻮﻓﺎﻥ ﺑﻮﺩ . ﺑﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﺑﻦ ﺯﺎﺩ ، ﺑﺮﺍ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺣﺴﻦ (ﻉ) ﻓﺮﺍﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺮﺩ ﻫﺰﺍﺭ سواﺭ ﺑﺮﺰﺪﻩ ﺸﺖ . ﺩﺭ ﻣﻨﺰﻝ ﻗﺼﺮ ﺑﻨ ﻣﻘﺎﺗﻞ ﺎ ﺷﺮﺍﻑ ، ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺴﺖ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺯ ﺣﺮﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﺳﻮ ﻮﻓﻪ ﺷﺪ . ﺎﺭﻭﺍﻥ ﺣﺴﻨ ﺭﺍ ﻫﻤﺮﺍﻫ ﺮﺩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺮﺑﻼ ﺭﺳﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻣﺪ .

ادامه مطلب
میلاد حضرت نور مبارک باشد...

ما را در سایت میلاد حضرت نور مبارک باشد دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 39 تاريخ: شنبه 17 مهر 1395 ساعت: 5:20

صفحه بندی