روز شمار محرم
⚜شب چهارم محرم⚜
طفلان زینب سلام الله علیهاوﺣﺮ ﺑﻦ ﺰﺪ ﺭﺎﺣ
شب و روز چهارم دهه اول محرم را برای دو طفل جوان اما بلند پرواز حضرت س عزاداری می کنند. استدلال این دو آقازاده آن بود که مادر ما از همه به ابی عبدالله ع نزدیکتر است و ما می بایست اولین قربانیان کربلا باشیم اما اینگونه نشد. ظهر عاشورا اول نوبت علی اکبر بود و بعد دیگران تا قاسم ابن حسن و دیگر طاقت این نوجوانان طاق شد و از مادر جهت دریافت اجازه از امام تقاضا کردند. بالاخره حضرت زینب س برای گرفتن اذن میدان فرزندانش به سوی برادر خویش رفت. به هر تقدیر امام اذن میدان محمد و عون دو نوجوان حضرت زینب س را صادر فرمودند.
از بس این نوجوانان کوچک بودند، زره ها برایشان بزرگ بود و نقل شده که نوک غلاف شمشیرهایشان به زمین کشیده می شد.... نوجوانان وارد میدان شدند.... رجز خواندن را با معرفی به عنوان پسران زینب دختر علی ابن ابیطالب ع شروع و با اسم مبارک دایی تکمیل کردند: "امیری حسین و نعم الامیر" حسین برای من است و چه خوب فرماندهی است....
و به سوی لشکر سفاکان حمله ور شدند. یزیدیان حلقه ای زدند و دو آقا زاده جوان را در میان خود محبوس کردند و به شکل ناجوانمردانه ای به شهادت رساندند تا نشانه ای دیگر باشد از آنکه زینب س همه هستی خود را در راه برادر داد. پس از شهادت عون ومحمد حضرت زینب س بر خلاف کاری که در مورد دیگر شهدا و خصوصا علی اکبر انجام دادند(خود را به بالین شهید رساندند و مددکار امام حسین ع شدند) به هیچ وجه به میدان نرفتند و حتی از خیمه خارج نشدند تا باعث شرمندگی امام نشوند.
باشد که صبر و فداکاری زینبی نصیبمان شود. .
ﺣﺮ ﺑﻦ ﺰﺪ ﺭﺎﺣ
ﺷﻬﺪ ﻭﺍﻻﻗﺪﺭ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ، ﺣﺮ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻫﺎ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻋﺮﺍﻕ ﻭ ﺍﺯ ﺭﻭﺳﺎ ﻮﻓﺎﻥ ﺑﻮﺩ . ﺑﻪ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﺑﻦ ﺯﺎﺩ ، ﺑﺮﺍ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺣﺴﻦ (ﻉ) ﻓﺮﺍﺧﻮﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺮ ﺮﺩ ﻫﺰﺍﺭ سواﺭ ﺑﺮﺰﺪﻩ ﺸﺖ . ﺩﺭ ﻣﻨﺰﻝ ﻗﺼﺮ ﺑﻨ ﻣﻘﺎﺗﻞ ﺎ ﺷﺮﺍﻑ ، ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺴﺖ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺯ ﺣﺮﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻪ ﺳﻮ ﻮﻓﻪ ﺷﺪ . ﺎﺭﻭﺍﻥ ﺣﺴﻨ ﺭﺍ ﻫﻤﺮﺍﻫ ﺮﺩ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺮﺑﻼ ﺭﺳﺪﻧﺪ ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻣﺪ .
ادامه مطلبما را در سایت میلاد حضرت نور مبارک باشد دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 39